"Музика - це мистецтво засмучувати і радувати без причини." Тадеуш Котарбіньський

четвер, 28 березня 2013 р.

Заняття на тему "Океан звуків".



Тема заняття: Океан звуків
Мета заняття :
  • навчальна: навчити дітей правильно використовувати вправи дихання, формувати вміння чітко і вміло вимовляти звуки «а», «і», «у»;
  • розвивальна: розвивати інтерес до правильного утворення звуків;
  • виховна: виховувати естетичний смак вокального співу.

Завдання:
  • формування навичок співочої установки;
  • різнобічний розвиток вокально – хорового слуху;
  • розвиток мислення;
  • формування музичної памяті;
  • навчання використання під часу співу мякої атаки;
  • формування навичок співочої емоційності, співочої виразності;
  • розвиток співочого дихання;
  • розширення діапазону голосу;
  • спів без супроводу.

Методи:
  • словесні (розповідь, пояснення, правила вимовляння голосних звуків);
  • наочні (плакат);
  • практичні (навчальні вправи, ігрові вправи, подорож).
Між предметні звязки: логопедія, література.
Тип заняття: засвоєння нових знань, умінь та навичок; формування практичних умінь та навичок.
Форма заняття: групове.
Обладнання: фортепіано, плакат, карточки з літерами.

Хід заняття
І. Організаційний момент
1. Музичне вітання
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
2. Слово керівника гурта.
- Діти, на сьогоднішньому занятті, ми здійснимо подорож по бурхливому океану музичних вправ.
ІІІ. Основа частина
3. Слово вчителя (повідомлення теми та завдань заняття).
- Тема нашого заняття звучить дуже цікаво і мелодійно: «Океан звуків».
А подорож буде проходить по трьох островах, кінцева наша зупинка аж отой «білий корабель».

* Ну, що дітки, рухаємось вперед? А зараз потрібно заплющити на хвильку очі і уявити себе морськими мандрівниками.
- Уявили?... (звук моря)
- Подорожуючи океаном ми зустрічаємо перший острів, острів «Роз співка». Щоб потрапити на цей острів господар дав нам завдання : проспівати розспівку «Веселі каруселі».
- Спробуємо? (співають).
- А щоб господар дозволив нам подорожувати далі, ми ще проспіваємо розспівку- гру, яку ми вчили раніше.

*Пливучи на хвилях мелодійних звуків, ми зустрічаємо наступний острів.
- Діти, а як він називається? («острів Дихання»)
- вірно.
- Тож завдання перед нами стоїть : правильно використовувати дихання під час співу.
- Згадаймо, які є правила дихання давайте подивимося в наш куточок (вчитель зачитує правило дихання (куточок гуртка).
- Увага! Давайте уявимо, що в нас в руках квітка і хочемо її понюхати за знаком моєї руки всі робимо глибокий вдих і на мить затримуємо повітря, під лічбу «раз, два, три, чотири, пять» поступово видихаємо його.
- Ну що, виконуємо вправу.( вчитель разом з дітьми виконує вправи дихання.)

*Ось і цю вправу ми виконали. Тож продовжуємо подорож далі і пливучи океаном ми зустрічаємо наступний острів «Звуків».
- А давайте ми пригадаємо, з якими звуками мови ви вже знайомі? (приголосні і голосні).
- Назвіть будь ласка, голосні звуки: а, і, о, у, е. ( вчитель показує на картах самі звуки).
- Діти що вимовляє маленька дитина, коли плаче? ( діти відповідають)
- Значить голосний «у» є самим простим, якщо малюк його вимовляє, то ви це зробите відмінно.
- Сьогодні ми попрацюємо над звукоутворенням голосної «у».
- Діти, послухайте уважно. Якість звучання кожного голосного звука залежить від форми рота і положення язика. Наприклад, при вимові звука «а», губи набувають овала, язик лежить рівно кінчик його торкається нижніх зубів. (вимова звука»а» , дітьми і вчителем)
- При вимові голосного «у», губи значно витягуються вперед, язик відсунутий назад. ( виконання вправи).
- А зараз давайте спробуємо разом із інструментом. (виконують вправу гра «Ворон».
- Ось, які ви молодці, справилися із цим завданням.

* Остання наша подорож приближається до «білого корабля».
А щоб потрапити на корабель, ми повинні заспівати гарну пісню «Я буду капітаном».
- Ну, що спробуємо справитися з цим завданням, щоб ми змогли опинитися на кораблі? (співають пісню)
- Діти, ми вже майже знаходимося на самому кораблі, але ще в нас є завдання.
- Який же корабель без капітана? Нам потрібно обрати капітана.
Я хочу запропонувати вам капітана найспритнішого і найактивнішого учасника нашого заняття :….
ІV. Підсумок заняття.
  • Ось наше заняття підійшло до завершення.
  • Діти, скажіть чи можна співати не вміючи правильно дихати?
  • Чи буде гарний спів при не правильному звукоутворенням з неправильним диханням ?.
  • А на наступному занятті ми будемо продовжувати працювати над вправами з правильним звуковоутворенням та диханням, тоді на нас чекатимуть нові пісні для підготовки та участі в шкільних та районних заходах.
  • На цьому наше заняття закінчено, всім дякую, до нових зустрічей.



КЗО «Письмечівська середня школа І-ІІІ ступенів
Солонянської районної ради
Дніпропетровської області»



Заняття вокального гуртка: Подорож


Дата: 15.02.2013 р.

Місце проведення: кабінет світової літератури


Тема заняття: Океан звуків


Керівник гуртка: Савіна В.Г.







с.ПисьмечевеContinue

Немає коментарів:

Дописати коментар