Мета заняття :
- навчальна:
навчити
дітей правильно використовувати вправи
дихання, формувати вміння чітко і вміло
вимовляти звуки «а», «і», «у»;
- розвивальна:
розвивати
інтерес до правильного утворення
звуків;
- виховна:
виховувати естетичний смак вокального
співу.
Завдання:
- формування навичок співочої установки;
- різнобічний розвиток вокально – хорового слуху;
- розвиток мислення;
- формування музичної пам’яті;
- навчання використання під часу співу м’якої атаки;
- формування навичок співочої емоційності, співочої виразності;
- розвиток співочого дихання;
- розширення діапазону голосу;
- спів без супроводу.
Методи:
- словесні
(розповідь,
пояснення, правила вимовляння голосних
звуків);
- наочні (плакат);
- практичні
(навчальні
вправи, ігрові вправи, подорож).
Між
предметні зв’язки:
логопедія,
література.
Тип
заняття:
засвоєння нових знань, умінь та навичок;
формування практичних умінь та навичок.
Форма
заняття:
групове.
Обладнання:
фортепіано, плакат, карточки з літерами.
Хід заняття
І. Організаційний
момент
1. Музичне вітання
ІІ. Мотивація навчальної
діяльності
2. Слово керівника
гурта.
- Діти, на сьогоднішньому
занятті, ми здійснимо подорож по
бурхливому океану музичних вправ.
ІІІ. Основа частина
3. Слово вчителя
(повідомлення теми та завдань заняття).
- Тема нашого заняття
звучить дуже цікаво і мелодійно: «Океан
звуків».
А подорож буде
проходить по трьох островах, кінцева
наша зупинка аж отой «білий корабель».
* Ну, що дітки, рухаємось
вперед? А зараз потрібно заплющити на
хвильку очі і уявити себе морськими
мандрівниками.
- Уявили?... (звук моря)
- Подорожуючи океаном
ми зустрічаємо перший острів, острів
«Роз співка». Щоб потрапити на цей острів
господар дав нам завдання : проспівати
розспівку «Веселі каруселі».
- Спробуємо? (співають).
- А щоб господар
дозволив нам подорожувати далі, ми ще
проспіваємо розспівку- гру, яку ми вчили
раніше.
*Пливучи на хвилях
мелодійних звуків, ми зустрічаємо
наступний острів.
- Діти, а як він називається?
(«острів Дихання»)
- вірно.
- Тож завдання перед
нами стоїть : правильно використовувати
дихання під час співу.
- Згадаймо, які є
правила дихання давайте подивимося в
наш куточок (вчитель зачитує правило
дихання (куточок гуртка).
- Увага! Давайте уявимо,
що в нас в руках квітка і хочемо її
понюхати за знаком моєї руки всі робимо
глибокий вдих і на мить затримуємо
повітря, під лічбу «раз, два, три, чотири,
п’ять»
поступово видихаємо його.
- Ну що, виконуємо вправу.(
вчитель разом з дітьми виконує вправи
дихання.)
*Ось і цю вправу ми
виконали. Тож продовжуємо подорож далі
і пливучи океаном ми зустрічаємо
наступний острів «Звуків».
- А
давайте ми пригадаємо, з якими звуками
мови ви вже знайомі? (приголосні і
голосні).
- Назвіть
будь ласка, голосні звуки: а, і, о, у, е.
( вчитель показує на картах самі звуки).
-
Діти що
вимовляє маленька дитина, коли плаче?
( діти відповідають)
-
Значить голосний «у» є самим простим,
якщо малюк його вимовляє, то ви це зробите
відмінно.
-
Сьогодні ми попрацюємо над звукоутворенням
голосної
«у».
-
Діти, послухайте уважно. Якість звучання
кожного голосного звука залежить від
форми рота і положення язика. Наприклад,
при вимові звука «а»,
губи набувають овала, язик лежить рівно
кінчик його торкається нижніх зубів.
(вимова
звука»а» , дітьми і вчителем)
- При
вимові голосного «у»,
губи значно витягуються вперед, язик
відсунутий назад. (
виконання вправи).
-
А зараз давайте спробуємо разом із
інструментом. (виконують вправу гра
«Ворон».
-
Ось, які ви молодці, справилися із цим
завданням.
*
Остання наша подорож приближається до
«білого
корабля».
А щоб
потрапити на корабель, ми повинні
заспівати гарну пісню «Я буду капітаном».
- Ну, що
спробуємо справитися з цим завданням,
щоб ми змогли опинитися на кораблі?
(співають пісню)
- Діти,
ми вже майже знаходимося на самому
кораблі, але ще в нас є завдання.
- Який
же корабель без капітана? Нам потрібно
обрати капітана.
Я хочу
запропонувати вам капітана найспритнішого
і найактивнішого учасника нашого заняття
:….
ІV.
Підсумок заняття.
- Ось наше заняття підійшло до завершення.
- Діти, скажіть чи можна співати не вміючи правильно дихати?
- Чи буде гарний спів при не правильному звукоутворенням з неправильним диханням ?.
- А на наступному занятті ми будемо продовжувати працювати над вправами з правильним звуковоутворенням та диханням, тоді на нас чекатимуть нові пісні для підготовки та участі в шкільних та районних заходах.
- На цьому наше
заняття закінчено,
всім дякую, до нових зустрічей.
КЗО
«Письмечівська середня школа І-ІІІ
ступенів
Солонянської
районної ради
Дніпропетровської
області»
Заняття
вокального гуртка:
Подорож
Дата:
15.02.2013 р.
Місце
проведення: кабінет світової літератури
Тема
заняття: Океан
звуків
Керівник
гуртка: Савіна В.Г.
с.ПисьмечевеContinue
Немає коментарів:
Дописати коментар